"יש גבול להפליה ולהדרת התושבים החרדים"

דוד לזר 4 Comment on "יש גבול להפליה ולהדרת התושבים החרדים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם אם אור הזרקורים כבה סביב מאבק התושבים החרדים בקרית יובל, מתברר כי הם ממשיכים להאבק על זכויותיהם. למרות שהם טרם רשמו הצלחה בבניית מוסדות חינוך חדשים בתוך השכונה, הם לא מתייאשים וכעת הם נאבקים על תחבורה ציבורית שתוביל אותם למוסדות החרדים בשכונה הסמוכה – שכונת בית וגן.

במכתב ששלח חבר הנהלת העיר מטעם 'דגל התורה' יצחק פינדרוס לדרור גנון מנהל אגף בכיר תכנון, רישוי ותפעול תח"צ במשרד התחבורה, הוא דורש ממנו לתגבר באופן משמעותי את קו 23 בשכונת קרית יובל בירושלים.

פינדרוס פלאי פאנל מדינה בתוך מדינה ע''ד קול חי

פינדרוס. שלח מכתב

"פנו אלי תושבי שכונת קרית יובל, בשם הורים לכ-300 ילדים, המתגוררים ברחובות ברזיל ואולסוונגר, וביקשו את עזרתי בנושא שבנדון", לדבריו של פינדרוס, "מדובר במאות תלמידים ועובדי מערכת החינוך החרדית, תושבי שכונת קרית יובל, שנאלצים לנסוע יום יום למוסדות החינוך בשכונת בית וגן, עקב התנגדות אנשי 'קרית יובל חופשית' בגיבוי גורמי עירייה מסוימים להקמת בתי ספר יסודיים לילדי החרדים בשכונה – צורך אלמנטארי בכל מקום".

"התנגדות זו גורמת מעבר לטלטול, קושי, צער ועגמת נפש, גם למצב תחבורתי קשה, בעיקר בשעות הבוקר וגם בשעות הצהריים בעת החזרה מבתי הספר", מנמק פינדרוס במכתבו.

לדבריו, "על פי הדיווחים שקיבלתי, מאות תלמידים ותלמידות נדחסים מידי בוקר באוטובוס קו 23 המקשר בין השכונות, תוך מאמץ להגיע בזמן לשערי בתי הספר, אך בשל תדירות נמוכה של הקו רבים מהם אינם מצליחים לעשות זאת ומאחרים להגיע".

"אי לכך, הם מבקשים לתגבר את לו"ז הנסיעות בקו 23 ולאפשר לכל התלמידים והעובדים להגיע למוסדות החינוך בזמן ולשוב לביתם ללא עיכוב", כתב לסיום.

 שלמה גליק, תושב השכונה ומי שעומד בראש מאבק התושבים החרדים אומר הערב לאתר 'קול חי' כי "המאבק להגברת קו 23 הוא מאבק חשוב ביותר, לא מספיק שגורמים אינטרסנטים מונעים מאתנו לבנות מוסדות לילדינו בתוך השכונה, לפחות שתהיה תחבורה נורמטיבית לשכונה הסמוכה".

גליק מספר כי "פניתי בעבר מספר פעמים, ואף ישבתי עם גורמי תחבורה ועד עתה לא נעשה דבר, אני מקווה שמכתב זה של הרב פינדרוס יביא לידי מעשה".

לדבריו, "יש גבול להפליה ולהדרת התושבים שכל פשעם היא העובדה שהם יצאו מהגטו והעזו לקנות דירות בכסף מלא בשכונת קרית יובל. יחד נאמר די להפליה ולגזענות", עוד מוסיף גליק כי "בימים טרופים אלו – שיהודים נפגעים ונרצחים רק בגלל יהדותם, נאמר לראש העיר ברקת 'די להפליה המגזרית' מול תושבי השכונה החרדים, לא יתכן שיזרקו מאות בנות לבית וגן שנדחסות כמו חיות ואפילו תנאי תחבורה מינימליים אין".

בגלל מדיניות ראש העיר ברקת, בית 'בית יעקב' בבית וגן מונה כיום כ-1900 בנות שנמצאות בצפיפות ובתת תנאים", אומר גליק לאתר 'קול חי'.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אם כבר- אז צריך לטפל בבעית אגד בכלל- ניתן להיווכח כיצד הם דוחסים, בתנאים תת תנאים, את הנוסעים, בצורה מחרידה ומסוכנת ממש!! מי שיש באפשרותו לשנות את המצב הבלתי נסבל (בעיקר בשעות הבוקר, אולם גם בשאר שעות היום) נשמח מאוד אם יוכל להועיל לשיפור המצב הקטסטרופאלי…

  2. 3

    שברקת ירוץ לכנסת ויעזוב אותנו בשקט

  3. 2

    והכל אשמים העציצים הרשעים שהעלו את ברקת לשלטון!!!!!!
    לא נשכח!!!
    לא נסלח!!!!!

  4. 1

    עוד מעט קרית יובל תהיה חרדי כולה יש לנו רק עוד כמה רחובות לכבוש ובעז"ה הכל יהיה חרדי